رفتن به نوشته‌ها

از آزمون تا قبولی در رهنما کالجزمان مطالعه: 7 دقیقه

Last updated on ژانویه 19, 2020

دوره دیجیتال مارکتینگ رهنما کالج 98

از آزمون تا قبولی

سلام، من صبا هستم؛ کوه نورد تازه واردی که کفش کوهنوردیش رو پوشیده و به وسط راهش رسیده، اما هنوز باید مسیر طولانی رو برای رسیدن به قله طی ‌کنه. پس قطعا وجود راهنماهای کاربلد که قراره فوت و فن تقسیم انرژی و نحوه تنفس تا رسیدن به قله رو بهم یاد بدن می‌تونه کمک خیلی زیادی بکنه تا خیلی به‌جای استراحت طولانی بتونم با استراحت‌های کوتاه و هوشمندانه مسیرم رو سریع‌تر طی کنم. :))

طی این بلاگ پست قراره شما رو با مراحل آزمون دوره دیجیتال مارکتینگ رهنما کالج آشنا کنم.

چرا در دوره دیجیتال مارکتینگ رهنما شرکت کردم؟

راستش، پارسال همین موقع‌ها بود که اولین دوره دیجیتال مارکتینگ رهنما کالج شروع شده بود و من هم تازه با اینکه بوت کمپ چیه و چه مزایایی داره آشنا شده بودم و درگیر بررسی بوت کمپ‌های مختلف بودم که در همین حین با رهنما کالج آشنا شدم. بعد از مدتی که از دوره گذشت و نظراتی که دوستان در موردش داده بودند و البته مهم‌تر از همه علاقه شخصیم نسبت به شرکت در بوت کمپ؛ تصمیم گرفتم که امسال در این دوره شرکت کنم.

روال دوره بازاریابی دیجیتال رهنما کالج چطوریه؟

اولش منم مثل شما همون چیزهایی که در لندینگ پیجشون نوشته‌اند راجع‌به فرآیند دوره رو دیدم و فهمیدم که روالشون اینطوریه که شما اول باید از طریق وبسایتشون فرم ثبت نام رو پر کنی و بعد هم در تاریخی که مقرر می‌کنن در آزمون شرکت کنی. اگه در آزمون نمره بالایی بگیری برای مصاحبه حضوری دعوت می‌شی و بعدش باید منتظر اعلام نتایج بمونی.

بعد از مصاحبه، وقتی قرار بود نتایج رو اعلام کنن، فهمیدم که اگر بهت زنگ بزنن یعنی در این فرآیند پذیرفته شدی و می‌تونی در این دوره شرکت کنی. در غیر اینصورت طی یک ایمیل بهت خبر می‌دن که پذیرفته نشدی. (در ادامه بیشتر راجع‌بهش توضیح دادم.)

در فرم ثبت نام دوره دیجیتال مارکتینگ رهنما کالج چه سوالاتی پرسیدند؟

در فرم ثبت نامشون ازمون سوالاتی مثل اطلاعات عمومی (نام و نام خانوادگی، ایمیل، تخصص و…)، توضیح مختصری راجع به خودمون و فعالیت‌ها و یا تجربه‌هایی در حوزه‌ی بازاریابی دیجیتال داشتیم و در نهایت هم از هدف و انگیزمون برای شرکت در رهنماکالج پرسیده بودن.

بعد از اینکه این اطلاعات رو پر کردم، یک پسورد برای ایمیلم ارسال شد که در روز آزمون باید از طریق ایمیلم و اون پسورد وارد صفحه آزمون (از Quera برای برگزاری آزمون استفاده کردند.) می‌شدم!

قبل از آزمون هم ایمیلی حاوی پیام‌ زیر برام ارسال شد:

آزمون دیجیتال مارکتینگ رهنما کالج چه طوریه؟

آزمون ورودی دوره بازاریابی دیجیتال شامل سه بخش بود. دو بخش تستی و یک بخش تشریحی. که سوالات تمام این سه بخش به ترتیب گذاشته شده است.

بخش اول: 55 سوال تستی (زمان: 30 دقیقه)

  • این بخش شامل سوالاتی بیشتر در حوزه SEO، محتوا و ادوردز و همینطور اینستاگرام بود.

بخش دوم: 12 سوال محاسباتی تستی (زمان: 40 دقیقه)

  • این بخش کاملا مسئله و ریاضی بود. بیشتر در زمینه بودجه‌بندی کمپین و تعیین نرخ بازگشت سرمایه و … بود.

بخش سوم: 4 سوال تشریحی (زمان: 45 دقیقه)

  • این بخش شامل سوالات بیزینسی و مشاوره طور بود. مثلا اینکه چطوری برای بیزنسی که توی یکی از سوال‌ها گفته بود سهم بازار رو نگه داریم و یه سری سوال مشابه این شکلی.

بعد از اتمام این آزمون نفس‌گیر، برام ایمیل زیر اومد. :))

از اینجا به بعد هست که قسمت هیجان انگیزش شروع میشه، اگه حس خوبی نسبت به آزمونی که داده باشید داشته باشید (واقع بینانه!) که احتمالا باهاتون تماس می‌گیرند برای مصاحبه حضوری و بعد از تنظیم کردن تایم مناسب براتون یه قرار مصاحبه مذارن و کمی بعدش (کمتر از یه ربع) ایمیلش رو هم در اینباکس ایمیلتون خواهید داشت.

مصاحبه حضوری رهنما کالج چطوریه؟

من طبق تایمی که باهام ست شده بود، به رهنما رفتم. بعد از رسیدن به اونجا و سلام و احوال پرسی، یک برگه دیگه بهم دادند که باز هم شامل سه دسته سوال بود!

الان اون سوالات رو خاطرم نیست که بتونم دقیق لیستشون کنم، اما 30 دقیقه وقت داشتم که اون سه دسته سوال تشریحی رو جواب بدم. یادمه که در سطح همون سوالات آزمون بود و دسته آخر سوالات شامل 10 تا سوال میشد که به دلخواه می‌تونستید به 5 تاشون جواب بدید که بیشتر از 60 درصد اون سوالات از گوگل ادز بود!

بعد از اتمام زمان، متین دهقان عزیز برگه رو ازم گرفتند و رفتند پشت میز و به همراه هاجر و حامد عزیز نگاهی بهش انداختند و صدام کردند برای مصاحبه. (البته من اونموقع اسم‌هاشون رو نمی‌دونستم!)

سوالاتی که ازم پرسیدند راجع به توضیح مختصری از خودم، تجربه کار تیمی فعلیم، چالش‌ها و مشکلاتی که باهاشون برخورد کرده بودم و نحوه حل کردنشون و … بود. البته، اینکه بتونی تایمی که دوره برقراره (هر روز از ساعت 3 تا 8 شب) رو در دوره حضور داشته باشی براشون خیلی مهم بود.

خبر نهایی قبولی رو کی دادن؟

از اون تایمی که من رفتم برای مصاحبه (فکر کنم یک یا دو روز بعد از برگزاری آزمون) تا روزی که قرار بود نتایج رو اعلام کنن بیشتر از یه هفته فاصله بود. خبر قبولی رو هم حدود ساعت 7 شب همون تاریخی که قرار بود اعلام نتایج باشه به من دادن. روالشون اینطوریه که طی تماس تلفنی دوباره باهات چک می‌کنن که آیا می‌تونی هر روز از ساعت 3 تا 8 شب بیای و مشکلی از این بابت نداری که خب منم مشکلی نداشتم. بعدش هم قرار شد اطلاعات لازم رو از طریق ایمیل برام ارسال کنن. یعنی دقیقا ایمیل‌ زیر:

دوره غیر حضوری رهنما کالج چطوریه؟

اگه در مصاحبه حضوری پذیرفته بشی قبل از ورود به دوره مجموعه‌ای برای مطالعه بهت معرفی می‌شه تا با آمادگی قبلی بتونی توی کلاس‌ها شرکت کنی. ایمیل اطلاع رسانیش و برنامه غیر حضوری رو هم براتون میگذارم، شاید خواستید Self Study کنید.

امیدوارم این تونسته باشم پاسخ مناسبی به سوالات شما درباره این دوره بدم. می‎‎‌تونید دستاوردهای من از حضور در بوت کمپ دیجیتال مارکتینگ رهنما کالج رو در مقاله زیر بخونی. البته من تجربیات خودم از حضور در این دوره رو در قالب یک ایبوک جمع‌آوری کردم که از طریق لینک زیر یک قدم به دانلودش نزدیک‌تر میشی!

تجربیات من از حضور در بوت کمپ دیجیتال مارکتینگ رهنما کالج

اگر این نوشته باحاله یا مشکلی رو حل میکنه، به‌اشتراک بذار :)
منتشر شده در آموخته‌های من از رهنما کالج

اولین باشید که نظر می دهید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به‌هم یاد بدیم.