رفتن به نوشته‌ها

ایبوک تجربیات من بالاخره منتشر شد!زمان مطالعه: 9 دقیقه

Last updated on ژانویه 27, 2020

تجربیات من از حضور در بوت کمپ دیجیتال مارکتینگ رهنما کالج

تجربه، بهترین معلمه…

راستش، زمانیکه می‌خواستم در بوت کمپ دیجیتال مارکتینگ رهنما کالج شرکت کنم، با اینکه اطلاعات زیادی راجع‌به این دوره به دست آورده بودم اما هنوز خیلی چیزها برام گنگ بود و به نظرم جای نظرات و تجربیات افرادی که در دوره شرکت کرده بودن، به شدت خالی بود. از زمان شنیدن خبر قبولی‌ام در دوره، با خودم قرار گذاشتم تا تجربیاتی که طی این مدت به دست میارم رو با کسانی که دوس دارن بیشتر راجع‌بهش بدونن و ممکنه بخوان سال آینده در اون شرکت کنن به اشتراک بگذارم و سعی کنم کمی به شفافیت این داستان کمک کنم.

در حین بوت کمپ، تجربیاتم رو از طریق ایمیل (داستانش رو در ادامه بهت میگم) و شبکه‌های اجتماعی خودم (لینکدین و اینستاگرام) با بقیه به اشتراک گذاشتم، اما حس می‌کردم هنوز کمه و میشه بهتر این انتقال تجربه رو انجام داد. به همین دلیل بود که ایبوک تجربیات خودم رو درست کردم، تا حجت رو بر شما تمام کنم. :))

طبق تقسیم بندی من این تجربیات به چهار قسمت تقسیم میشن که در جدول زیر لینک دسترسی سریعشون رو برات آوردم.

 

دستاوردهای من از حضور در بوت کمپ دیجیتال مارکتینگ رهنما کالج

قطعا دستاوردهای حضور توی یک دوره بعد از یک هفته مشخص نمیشه و در طی زمان می‌تونم بهتر بفهمم.  موارد زیر رو تا الان بهش رسیدم، مواردی که در آینده بهشون برسم هم بعدا به این لیست اضافه خواهم کرد.

  • آموزش، آموزش و آموزش. (هرچیزی که باید رو یاد می‌گیری)

برخلاف دانشگاه، یکی از مهم‌ترین نکات این دوره این بود که مباحثی که کاملا کاربردین و باهاشون کار می‌کنیم رو یاد می‌گیریم و وقتمون الکی هدر نمیشه!

مقاله ارزش وقتت رو بدون؛ دانشجو جان رو یک نگاهی بنداز!

    • هنر شاگردی کردن

‎اگه کسی به من بگه که دلم می‌خواد فِلان چیز رو یاد بگیرم، بدون شک پیشنهاد من بهش سلف استادی و دیدن کورس‌های آنلاینه. بعد از طی کردن این مرحله دیگه وقتشه که از تجربیات دیگران یاد بگیره.

یکی از ویژگی‌های برجسته رهنما ایجاد این بستر برای کسانی هست که دنبال این موردن. یادگیری از اساتید بود که سعی می‌کردن کاملا سخاوتمندانه تجربیاتشون رو با ما به اشتراک بگذارن.  این یادگیری عموما همیشه کاری نیست و از رفتار و منششون هم میشه نکاتی رو یاد گرفت که خیلی با ارزشن.

با اینکه ممکنه لزوما شاگرد خوبی نباشم، اما در رهنما هنر شاگردی کردن رو یاد گرفتم.

    • تجربه کار تیمی

من به واسطه‌ی فعالیتم طی این مدت ته تجربیات کار تیمی دیجیتال مارکتینگم دو یا سه نفره بود. اینکه با 5 نفر دیگه توی یک تیم باشم و کار تیمی رو تجربه کنم اولین دلیل من برای رفتن به رهنما بود. سختی‌ها و چالش‌های کار تیمی انقدر زیاده که حتی ممکنه باعث منحل شدن پروژه بشه و دیدی که تو این مدت به دست آوردم قطعا در آینده کاری من تاثیر خواهد داشت.

آقای سجاد احمدی نکته مهمی رو بهمون یادآوری کرد که هیچوقت فراموش نمی‌کنم.

“توی ایران کارگروهی بیشتر از کار تیمی جواب میده”

    • یادگیری از هم‌ دوره‌ای‌ها

دیدین می‌گن هرکسی یه موضوع رو از یه دید متفاوت نگاه می‌کنه؟

آشنا شدن با دیدهای مختلف نسبت به قضیه یکی از مهم‌ترین دستاوردهاست و به نظرم من یادگیری همیشه مربوط به یاد گرفتن از استاد‌ها نیست، خیلی اوقات نکاتی که می‌تونی از دوست‌هات یاد بگیری باعث تغییرات زیادی در آیندت میشه.

  • به دست آوردن دوست‌های دوست داشتنی

‎همونطور که می‌دونی به دست آوردن دوست واقعی کار راحتی نیست. من شخصا از اون دسته‌ از افرادی هستم که نسبت به شبکه سازی دید مثبتی ندارن و فکر می‌کنن دردی رو از اکثرمون دوا نمی‌کنه. با اینکه حضور در رهنما طرز فکرم رو عوض نکرد اما فهمیدم گاهی اوقات همین آشنایی‌ها می‌تونه سرآغاز یک دوستی طولانی باشه.
‎من توی این دوره 29 تا دوست خوب جدید پیدا کردم که حس می‌کنم حضور چندتاشون رو قشنگ تو زندگیم کم داشتم و می‌تونم به صورت طولانی مدت رو دوستیشون حساب باز کنم.

  • ‎استارت خوردن دوباره انرژی من

‎دیدی گاهی اوقات با اینکه داری کارت رو می‌کنی و همه چیز خوبه، باز هم حس می‌کنی هنوز یه سری چیزها کمه؟
‎من دقیقا با همین حس تو آزمون شرکت کردم و نیاز به یه جرقه داشتم تا بتونم انرژی درونی‌ام رو تجدید کنم. رهنما در حقیقت برام نقش یک Booster درونی رو داشت. 🙂

  • مدیریت زمان

يادمه 2 سال پیش که اوايل كارم حساب می‌شد، خيلی با آرامش کار می‌کردم. با اینکه همه چیز خیلی خوب بود اما مجبور بودم زمان زیادی رو صرف کنم تا به انجام همه‌ی تسک‌هام برسم. کم کم یاد گرفتم از زمانم بهترین استفاده رو بکنم و بیشترین کار ممکن رو در کم‌ترین زمان انجام بدم. اما حقیقتا تا حالا نشده بود که اونقدر وقت کم بیارم که تو روز فقط ۴ ساعت بخوابم!
 الان بیشتر از یک هفته‌ است که دوره تموم شده و من هنوز که هنوزه با همون شیوه دارم زندگی می‌کنم و خیلی زندگی مفیدتری دارم.

  • امکان درگیر شدن با پروژه واقعی

یکی دیگه از مزیت‌های رهنما کالج، فراهم کردن بستر مناسب برای افراده تا با پروژه‌های واقعی درگیر بشن. این شخصا برای من مزیت مهمی محسوب نمیشد تا اینکه فهمیدم شرکتی که تیم ما قراره باهاش کار بکنه، ابر آروانه. :))

مشاهده پست‌های لینکدین (تجربه_نگاری خیلی کوتاه)


من سعی کردم مواردی که در حین دوره یاد گرفتم رو به صورت سرنخ‌ طور طی 16 پست توی لینکدینم منتشر کنم تا کسانی که حوصله خوندن مطالب طولانی رو ندارن بتونن اون چیزی که مورد نیازشون هست رو یاد بگیرن.

این رو برای نمونه از یکی از کارگاه‌ها گذاشتم، اگه دوس داشتی می‌تونی به لینکدینم سر بزنی و همه‌ی پست‌ها رو ببینی.



دانلود ایبوک تجربیات من از دوره (حاوی مطالب آموزشی دوره)


چیزی از ایمیل‌های شبونه‌ام به همسفرهام می‌دونی؟

داستان ساخت این کتابچه بر می‌گرده به روزی که خبر قبولی خودم رو در رهنما کالج گرفتم. اولش خیلی خوشحال و شاد بودم، اما کم کم وقتی ناراحتی افرادی که قبول نشدن رو می‌دیدم از خوشحالیم کم‌تر و کم‌تر می‌شد.

 دوس ندارم از حسم وقتی خودم رو جای کسی قرار دادم که با کلی ذوق و شوق امتحان داده و در مصاحبه حضوری اومده و مثل روز اعلام نتایج من منتظر تماس رهنما کالج بوده اما فقط ایمیلی مبنی بر عدم قبولیش دریافت کرده بگم. به همین خاطر خیلی فکر کردم تا راهی رو پیدا کنم تا بتونم تا حد کمی این افراد رو خوشحال کنم. راه‌های مختلف به‌نظرم رسید که بهترینش از نظرم انتقال تجربه خودم به این دوستان از طریق ایمیل بود. (داستان من و همسفرهام)

البته سعی می‌‌کردم خلاصه‌ای از مهم‌ترین نکات کارگاه‌ها رو در لینکدین خودم هم منتشر کنم.

بعد از تموم شدن این 7 هفته و تقاضای افراد زیاد علاقه‌مند به استفاده از این تجربه نگاری‌ها تصمیم گرفتم تمامی ایمیل‌ها رو در قالب این کتابچه به شما عرضه کنم.


دوره دیجیتال مارکتینگ رهنما کالج؛ایبوک تجربیات صبا تاجیک




نکته مهم: این کتابچه حاوی نکات مهم و تجربیات من از حضور در دوره دیجیتال مارکتینگ رهنما کالج سال 98 و فاقد اعتبار تایید اساتید می‌باشد.
(تجربه_نگاری)

امیدوارم با گردآوری این تجربیات بتونم تاثیر مثبتی روی آینده کاریت بذارم.

ضمن تشکر ویژه از رهنما کالج دوس داشتنی برای ایجاد این بستر برای 30 نفر از عزیزان علاقه‌مند، لازم می‌دونم تا از اساتید عزیزی که سعی کردن از تجربیاتشون به عنوان نردبونی بابت پیشرفت ما استفاده کنن تشکر کنم.

اساتید محترم:

آقایان سجاد بهجتی، امیر اخلاصی، سینا شفیع زاده، هاتف تالویی، سجاد احمدی، علی حسینی، علی بابایی، علیرضا رنجبر شورابی، توحید علی اشرفی و خانم گیتی عاصمی

ممنون از ناب‌ترین هدیه‌تون. شخصا همیشه قدردان شما خواهم بود.


اگر این نوشته باحاله یا مشکلی رو حل میکنه، به‌اشتراک بذار :)
منتشر شده در آموخته‌های من از رهنما کالج

نظر

  1. ممنونم از لطفت سبای عزیز
    منم خیلی علاقه داشتم شرکت کنم متسفانه شهرستان هستم و نتونستم ممنونم که لطف کردی این پی دی اف رو ساختی شروع به خودن کردم واقعا لذت بخش است.

    • صبا تاجیک صبا تاجیک

      خواهش می‌کنم علی جان. فقط من صبا هستم. :))
      امیدوارم برات مفید باشه. اگه سوالی برات پیش اومد، می‌تونی با هشتگ ask_saba# در توییتر یا لینکدین ازم بپرسی.

  2. علی ایوبی علی ایوبی

    شرمنده ممنون می شم خود اصلاح کنی من نمی تونم

    • صبا تاجیک صبا تاجیک

      فکر کنم بهتره باشه تا بعدی‌ها بدونن من صبام نه سبا! 🙂

  3. سلام خانم تاجیک عزیز

    باز هم ممنون و به قول خودتون «حجت رو تمام» کردید.
    نمی‌دونم چرا روند کار شما رو که می‌بینم، مدام یاد نیل پاتل می‌افتم. به هر حال این مسیر می‌تونه به هر سمتی بره. فقط از این مطمئنم که هر سمتی بره، آخرش قطعا خوب خواهد بود.

    همیشه موفق و سربلند باشید 🙂

    • صبا تاجیک صبا تاجیک

      سلام آقای شکیبا، خواهش می‌کنم همسفر جان. راستش، به شدت کنجکاوم کردید که راجع‌به نیل پاتل بیشتر بدونم. 🙂
      ممنون از آرزوی خوبتون.

        • صبا تاجیک صبا تاجیک

          ممنون از معرفی.

  4. سلام صبا
    کار متفاوتی انجام دادی
    برای من که همکارت هستم خیلی مفید بود
    دست مریزاد!

    • صبا تاجیک صبا تاجیک

      سلام سامان جان، خوشحالم برات مفید بوده.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به‌هم یاد بدیم.